Popularne posty

Jak zmienić świat?

Kiedy byłem młody i wolny
i moja wyobraźnia nie znała granic,
marzyłem o tym, by zmienić świat.

Kiedy dorosłem i zmądrzałem,
zrozumiałem, że świat się nie zmieni.

I postanowiłem zawęzić moje horyzonty,
i chciałem zmienić już tylko mój kraj,
lecz on także wydawał się niezmienny.

A gdy osiągnąłem podeszły wiek,
w ostatniej desperackiej próbie usiłowałem zmienić
przynajmniej rodzinę, tę najbliższą,
lecz nikt z nich nie chciał się zmienić.

A teraz leżę na łożu śmierci i stwierdzam
(chyba pierwszy raz w życiu),
że gdybym na początku zmienił samego siebie,
to być może pod moim wpływem zmieniłaby się moja rodzina
a z jej wsparciem i zachętą
mógłbym ulepszyć mój kraj
i, kto wie, może zmieniłbym też świat.

Pewien anglikański biskup
Sean Covey
"7 nawyków skutecznego nastolatka"

Jeśli chcesz chcesz zmienić świat, to zacznij od siebie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj wpisz komentarz :)

Popularne posty