Popularne posty

Kurczak

Jak co dzień pewna żydówka przygotowywała posiłek dla swojej rodziny. Dziś przyrządzała kurczaka, w czym pomagała jej córka. Dziewczyna uczyła się od swojej mamy i pewnego dnia zapytała:
- Mamuś, a po co my obcinamy kości tego kurczaka, zanim zaczniemy go piec, czemu to służy?
- Nie wiem, ale moja mama zawsze tak robiła. Wiesz, mnie też to w zasadzie zawsze interesowało, choć, zapytamy się.
Poszły więc do babci i zadały to samo pytanie:
- Babciu, powiedz nam proszę, po co obcinamy końcówki kości kurczaka, zanim zaczniemy go piec?
- Hmmm... - Starsza i mądra kobieta zaczęła się zastanawiać - nie mam pojęcia, moja mama mnie tak uczyła.
Na szczęście prababcia jeszcze żyła, więc poszły do niej wszystkie trzy:
- Babko, powiedz nam, dlaczego obcinamy końcówki kości, zanim zaczniemy piec kurczaka?
Babka roześmiała się w głos:
- Po co wy to robicie? Nie mam zielonego pojęcia! Natomiast ja miałam po prostu zbyt małą brytfannę i inaczej kurczak się nie mieścił.

Czy w życiu powinniśmy kierować się tradycją?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Tutaj wpisz komentarz :)

Popularne posty